Informujemy, że nasza strona wykorzystuje technologię plików cookies a jednocześnie nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w tych plikach (tzw. „ciasteczkach”)     Zgoda    Polityka prywatności

Roboty - ćwiczenia
z programowania

Zobacz Przykładowe ćwiczenia z programowania.

Materiały na tablice interaktywną

Zobacz Pobierz ciekawe, bezpłatne ćwiczenia interaktywne do wykorzystania w pracy z tablicą interaktywną

Filmy


Zobacz
Obejrzyj filmy instruktażowe oraz samouczki o urządzeniach interaktywnych

Artykuły


Zobacz Chcesz wiedzieć więcej? Poczytaj interesujące artykuły, dotyczące nie tylko tablic interaktywnych

Dobre praktyki


Zobacz Jak nauczyciele przygotowują swoich uczniów do dobrego funkcjonowania w świecie multimediów

Szkoła Podstawowa w Malej Nieszawce

Jak wykorzystuje tablice interaktywne szkoła w Małej Nieszawce?

Niewielka szkoła podstawowa w Małej Nieszawce dysponuje sześcioma tablicami. Marzy o kolejnych dwóch – w ten sposób każda izba lekcyjna będzie wyposażona w nowoczesny sprzęt.

Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w miejscowości Mała Nieszawka w powiecie toruńskim dysponuje sześcioma tablicami interaktywnymi – 2 tablice Interwrite i 4 tablice dwóch innych marek. Mimo to zajęcia przebiegają sprawnie i ciekawie.

– Sprzęt sprawdza się w praktyce, nie ma większych usterek. Najwyższą jakość prezentują jednak tablice Interwrite – deklaruje Bronisława Masłowska, dyrektor szkoły w Małej Nieszawce. Jej zdanie na temat jakości tablic potwierdzają nauczyciele wykorzystujący tablice w zajęciach.

– Tablice interaktywne zwiększają atrakcyjność prowadzonych zajęć. Dzięki nim zajęcia w klasie są bardziej interesujące dla uczniów. Przyśpieszają i usprawniają przygotowanie się do lekcji, dając możliwość lepszego wykorzystania programów multimedialnych, filmów, materiałów dydaktycznych i Internetu w czasie zajęć. Na bieżąco można omawiać wyniki rozwiązywania zadań przez uczniów, robić wykresy i zestawienia oraz mieć stały dostęp do informacji – potwierdzają nauczyciele matematyki, techniki i informatyki. Prawdziwą furorę tablice robią podczas lekcji Przyrody.

– Przyroda jest przedmiotem typowo „obrazkowym” – uczniowie muszą poznać, np. budowę człowieka na rysunkach, orientować się na mapie, wiedzieć, jak wyglądają krajobrazy itd., więc tablica bardzo ułatwia mi pracę – potwierdza nauczyciel od Przyrody. Zapewnia, że z tablicy korzysta bardzo często, bo krótkie filmiki i ćwiczenia interaktywne wzbogacają lekcje. Dodatkowo duża grupa uczniów,także słabszych chętnie zgłasza się do wykonywania ćwiczeń na tablicy.

  
Języki i szkolenia

Tablice interaktywne doskonale sprawdzają się w nauce języków obcych, o czym zapewnia nauczycielka angielskiego – Wykorzystuję tablice przy powtórce materiału, oglądaniu i słuchaniu historyjek obrazkowych, śpiewaniu piosenek w języku angielskim. Uczniom łatwiej skoncentrować się podczas pracy, szybko mogą sprawdzić swoje odpowiedzi lub prawidłowe wykonanie zadania domowego korzystając z odpowiedzi prezentowanych na tablicy. Nie potrzebuję już odtwarzacza CD – potwierdza.

Również uczniowie w klasach I-III mają szansę na urozmaicone lekcje. W nauczaniu początkowym tablic używa się niemal codziennie. To, jak zapewniają nauczyciele nauczania początkowego, wzbogacenie i uatrakcyjnienie zajęć oraz dodatkowa motywacja uczniów i nauczyciela do działania. Dzięki interesującym lekcjom u najmłodszych uczniów wyrabia się nawyk koncentracji uwagi podczas pracy. Dodatkowo zajęcia z tablicą rozbudzają zainteresowania i pokazują jak można pozyskać wiedzę.

Pani dyrektor w ciągu ostatnich 3 lat zapewniła 14 z 15 zatrudnionych nauczycieli szkolenia w zakresie obsługi tablic, co bardzo ułatwiło kadrze sprawną obsługę sprzętu.

  
Trudne sprawy

Tablice w podtoruńskiej podstawówce wykorzystywane są podczas większości zajęć.

Mała Nieszawka nie jest dużą miejscowością, a do tamtejszej szkoły uczęszcza 155 uczniów. Jak to się stało, że w niewielkiej miejscowości pod Toruniem szkoła jest tak doskonale wyposażona?

Szkoła 3 tablice otrzymała w ramach projektu „e-Usługi i e-Organizacja – pakiet rozwiązań informatycznych dla jednostek organizacyjnych województwa kujawsko-pomorskiego finansowanych ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego“. Jedną tablicę natomiast podstawówka z Małej Nieszawki otrzymała nieodpłatnie biorąc udział w projekcie „W drodze do sukcesu” współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Dwie tablice Interwrite, które placówka wybrała sama, placówka zakupiła ze środków własnych. I jak zapewnia dyrektor szkoły to właśnie te tablice są najbardziej trafionym nabytkiem. W całym procesie decyzyjnym właśnie finanse są najtrudniejszym tematem. – Najtrudniejsze jest finansowanie, bo w planie finansowym szkoły nie ma środków na zakup tablic – potwierdza Bronisława Masłowska. Determinacja pani dyrektor, dobra współpraca z rodzicami, sponsoring pozwoliły na zakup tablic Interwrite. Szkoła nie zamierza poprzestać na tym. Wciąż mają przecież dwie klasy bez tablic. – Marzą nam się jeszcze 2 tablice Interwrite, bo w ten sposób każda izba lekcyjna zostanie wyposażona w tę cudowną pomoc naukową – planuje Bronisława Masłowska.

Finansowanie nie przychodzi łatwo, ale jest możliwe. Przy odrobinie uporu prędzej czy później środki na tablice uda się pozyskać.


Demo Options

Background only applies for Boxed,Framed, Rounded Layout