Ważna informacja!

Na polskim rynku pojawiły się tablice DualBoard, które nie pochodzą z polskiej autoryzowanej dystrybucji producenta – firmy Turning Technologies. Są to tablice sprowadzane przez pojedyncze firmy z zagranicy i nie posiadają autoryzowanego serwisu gwarancyjnego i pomocy technicznej w Polsce. Sprzedające je firmy podają się za oficjalnego dystrybutora Turning Technologies, co jest niezgodne z prawdą.

Chcielibyśmy poinformować, że nasza firma jest jedynym oficjalnym dystrybutorem tablic interaktywnych DualBoard i pozostałych produktów firmy Turning Technologies w Polsce.

Jako autoryzowany dystrybutor świadczymy także serwis gwarancyjny i pogwarancyjny tych tablic. Tablice sprzedawane przez naszych partnerów w Polsce, w ramach oficjalnego kanału dystrybucyjnego posiadają 3 letnią gwarancję producenta, którą potwierdzamy klientom wystawioną przez firmę Agraf kartą gwarancyjną.

Informujemy, że nie świadczymy serwisu gwarancyjnego tablic DualBoard zakupionych poza oficjalną dystrybucją firmy Agraf, a tym samym nie posiadających naszej karty gwarancyjnej.

Jeżeli chcesz sprawdzić czy tablica pochodzi z oficjalnego kanału dystrybucyjnego producenta zadzwoń: Tel. 42 25 03 183.

Zobacz certyfikat

Zaćmienie słońca, a cyfrowe Laboratorium Globisens

21. sierpnia 2017 roku miało miejsce całkowite zaćmienie słońca widoczne w 14 stanach USA. Zjawisko to jest interesujące samo w sobie, a możliwość przeprowadzenia badań i obserwacji zaćmienia przez uczniów wpływa na wzrost ich zaangażowania. Uczniowie, zespół Globisens i partnerska firma Boxlite  przeprowadzali doświadczenia w różnych miejscach w USA używając cyfrowego laboratorium Globisens. Zebrane w ten sposób dane pozwoliły uczniom uzyskać pełniejszy obraz rozłożony w czasie i terenie.

W załączonym pliku przedstawiamy opis zjawiska i badań jakie zostały przeprowadzone podczas zaćmienia słońca.

Zaćmienie słońca w USA

Mija czas na złożenie wniosków w programie „Aktywna tablica”

Już tylko kilka dni zostało na złożenie wniosku na dofinansowanie z rządowego programu „Aktywna tablica”. Dla tych, którzy szukają pomocy przygotowaliśmy oryginalny wniosek MEN z komentarzami jak go wypełnić. Wejdź na stronę www.aktywna-tablica.info i pobierz wniosek z komentarzami. Wypełniając kolejne pola wystarczy kasować komentarze by wniosek był oryginalny, prawidłowo wypełniony i gotowy do złożenia w organie prowadzącym.

Lista najczęściej pojawiających się pytań – program Aktywna Tablica

Co należy wpisać we wniosku o udział w Programie (wniosku dyrektora szkoły) w części III pn. Kalkulacja kosztów.

W części III pn. Kalkulacja kosztów należy jedynie wskazać rodzaj wybranych pomocy dydaktycznych oraz wnioskowaną kwotę wsparcia finansowego (dotacji, która stanowi 80% wartości zadania) danej pomocy dydaktyczne lub pomocy dydaktycznych, bez nazwy producenta oraz szczegółowego typu modelu danej pomocy dydaktycznej. Wnioski zawierające taką specyfikację nie powinny być akceptowane przez organy prowadzące. Kwota ta nie może być większa niż 14 tys. zł. Szczegóły kalkulacji kosztów w ramach wnioskowanego wsparcia finansowego zawiera część III wniosku, którą uzupełnia o część dotycząca wkładu własnego organ prowadzący.

W części pn. Informacja organu prowadzącego (str. 5 wniosku) należy dokonać kalkulacji całego zadania wraz ze wskazaniem kwoty i rodzaju wkładu własnego, który może być finansowy lub rzeczowy).


Czy organ prowadzący może akceptować wniosek, który został przygotowany i zamieszczony na stronach internetowych dostawców sprzętu (pomocy dydaktycznych)?.

MEN opracowało wniosek dostępny na stronie: https://men.gov.pl/pl/finansowanie-edukacji/aktywna-tablica, gotowe wnioski przygotowane przez inne podmioty, nie powinny być akceptowane.


Czy do wniosku organu prowadzącego musza być dołączone dokumenty potwierdzające zakup sprzętu stanowiącego rzeczowy wkład własny?

Na etapie wniosku wystarczy oświadczenie organu prowadzącego o zapewnieniu wkładu własnego.


Co oznacza wymagana prędkości Internetu na poziomie 30Mb/s, jak interpretować to wymaganie w przypadku łącza o różnym poziomie wysyłania i pobierania danych?

W przypadku tzw. łącza asymetrycznego prędkość tak wysyłania jak i pobierania danych powinna być na poziomie minimum 30Mb/s. Dodatkowo należy dodać, że wiążące są zapisy umowne
z operatorem (dostawcą Internetu) dotyczące prędkości danych.


Czy do wkładu własnego można zaliczyć sprzęt komputerowy inne urządzenia TIK zakupione w roku złożenia wniosku o udział w Programie “Aktywna Tablica” pozyskanych ze środków unijnych?

Program nie określa, w jaki sposób mogą być pozyskane środki na zakup sprzętu komputerowego stanowiącego wkład własny, w związku z powyższym do wkładu własnego można zaliczyć sprzęt komputerowy i inne urządzenia TIK zakupione w roku złożenia wniosku o udział w Programie “Aktywna Tablica”, pozyskane ze środków unijnych, pod warunkiem, że umowy zawarte w ramach tych dotacji nie stanowią inaczej.


Komu może być udzielone wsparcie finansowe ze środków budżetu państwa?

Wsparcie finansowe ze środków budżetu państwa, może być udzielone organom prowadzącym:

1) publiczne i niepubliczne szkoły podstawowe, o których mowa w art. 2 pkt 2 lit. a ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 59 i 949),

2) publiczne i niepubliczne szkoły artystyczne realizujące kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej,

3) publiczne szkoły podstawowe w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich, o których mowa w art. 8 ust. 12 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe;

4) szkoły i zespoły szkół przy przedstawicielstwach dyplomatycznych, urzędach konsularnych i przedstawicielstwach wojskowych Rzeczypospolitej Polskiej, o których mowa w art. 8 ust. 5 pkt 2 lit. c ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. –Prawo oświatowe, oraz szkolne punkty konsultacyjne przy przedstawicielstwach dyplomatycznych, urzędach konsularnych i przedstawicielstwach wojskowych Rzeczypospolitej Polskiej, o których mowa w art. 8 ust. 5 pkt 1 lit. a tej ustawy, działające w ramach Ośrodka Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą, zwane „szkołami za granicą”.


Lista najczęściej pojawiających się pytań

Żródło: Departament Informacji i Promocji MEN

Kalkulator – zrób szybką kalkulację do wniosku

Kalkulator - zrób szybką kalkulację do wnioskuSkorzystaj z naszego kalkulatora.

Wystarczy wpisać ilość sztuk w wybranej pozycji, a otrzymasz wartość brutto wybranych produktów. Dzięki temu zrobisz szybką kalkulację do wniosku (Wniosek dyrektora szkoły – Część III – Kalkulacja kosztów).

Kalkulator

 

Monitor 4K TRUTOUCH UB z komputerem OPS w cenie monitora!

Monitory 4K z serii UB z komputerem OPS w cenie samego monitora

 

Model monitora Cena 0% VAT Cena 23% VAT
Newline TruTouch TT-6516UB z komputerem OPS WB52-30 12 500 zł 15 375 zł
Newline TruTouch TT-7516UB z komputerem OPS WB5250-G4 19 231 zł 23 654 zł
Newline TruTouch TT-8616UB z komputerem OP WB5250-G4 28 975 zł 35 640 zł

Zerowy VAT na monitory dla Edukacji

 

Cechy monitora 4K TRUTOUCH UB:

  • Ekran w rozdzielczości 4K Ultra HD
  • Technologia pozycjonowania w podczerwieni – 10 pkt. dotykowych
  • Wbudowane Wi-Fi
  • Wbudowany system Android 5.01 (tryb tablicy interaktywnej, adnotacje na dowolnych aplikacjach, zrzuty ekranu, przeglądarka internetowa)
  • Automatyczne wykrywanie podłączonych zewnętrznych źródeł
  • Port OPS dla komputera
  • MirrorOP – wbudowany odbiornik do bezprzewodowej transmisji obrazu ze smartfonu lub tabletu
  • Oprogramowanie interaktywne Teach Infinity Pro
  • Opcjonalnie oprogramowanie OCTOPUS i Zrób To Sam! Pomocnik Nauczyciela

TRUTOUCH 4K seria UB z komputerem OPS

Cechy komputera:

  • WB5250G4 –i5,
  • Pamieć RAM 4GB,
  • Dysk 500GB, 4K

Oferta ważna do: 30.09.2017r

  Zobacz ulotkę promocji!

Monitor TruTouch z serii X i UB z uchytem Trulift HW86 w cenie monitora!

Monitor z serii X i UB z uchytem Trulift HW86_baner

Monitor TruTouch seria UB

  • Ekran w rozdzielczości 4K Ultra HD
  • Technologia pozycjonowania
    w podczerwieni – 10 pkt. dotykowych
  • Wbudowane Wi-Fi
  • Wbudowany system Android 5.01
    (tryb tablicy interaktywnej,
    adnotacje na dowolnych aplikacjach,
    zrzuty ekranu, przeglądarka internetowa)
  • Automatyczne wykrywanie podłączonych
    zewnętrznych źródeł
  • Port OPS dla komputera
  • MirrorOP – wbudowany odbiornik
    do bezprzewodowej transmisji obrazu
    ze smartfonu lub tabletu
  • Oprogramowanie interaktywne
    Teach Infinity Pro

Monitor TruTouch seria X

  • Ekran w rozdzielczości FullHD
  • Technologia pozycjonowania w podczerwieni – 10 pkt. dotykowych
  • Wbudowane Wi-Fi
  • Wbudowany system Android 5.01
    (tryb tablicy interaktywnej,
    adnotacje na dowolnych aplikacjach,
    zrzuty ekranu, przeglądarka internetowa)
  • Automatyczne wykrywanie podłączonych
    zewnętrznych źródeł
  • Wbudowany komputer OPS
  • MirrorOP – wbudowany odbiornik
    do bezprzewodowej transmisji obrazu
    ze smartfonu lub tabletu
  • Oprogramowanie interaktywne
    Teach Infinity Pro

 

Oferta ważna do: 30.09.2017r

  Zobacz ulotkę promocji!

Więcej informacji o:

Monitor TruTouch X5

Monitor TruTouch X7

Monitor TruTouch seria UB

Promocja! Monitor dotykowy TRUTOUCH seria IB z oprogramowaniem edukacyjnym mozaBook

promocja na monitory TRUTOUCH seria IB z oprogramowaniem mozabook

Zerowy VAT na monitory dla Edukacji

 

Cechy monitora dotykowego TRUTOUCH IB:

  • Ekran w rozdzielczości Full HD
  • Wbudowane Wi-Fi
  • Technologia pozycjonowania w podczerwieni – 10 pkt. dotykowych
  • Zainstalowany system Android – umożliwiający pracę bez podłączenia komputera – dokonywanie adnotacji na przeglądanych materiałach oraz serfowanie po internecie
  • Wbudowany odtwarzacz multimediów – przeglądanie zdjęć, filmów, dokumentów zapisanych na pamięci USB
  • Rozwiązanie all-in-one – możliwość zakupu wersji z wbudowanym komputerem (opjca) – każdy z monitorów wyposażony jest w port OPS
  • Długa żywotność (matryca o żywotności 30.000 do 50.000 godz.)
  • Głośniki 2 x 15W
  • 4 mm szyba hartowana – zabezpieczająca ekran przed uszkodzeniami
  • Powłoka non-glarematowa antyrefleksyjna powłoka wyświetlacza. Powłoka non-glare zapewnia ochronę przed odbijaniem się światła od powierzchni wyświetlacza
  • Rozpoznawanie gestów
  • Wyjątkowo cienki 99mm
  • Prosta instalacja – wystarczy zawiesić monitor na ścianie lub statywie i podłączyć do zasilania
  • Oprogramowanie interaktywne Teach Infinity Pro
  • Opcjonalnie oprogramowanie OCTOPUS i Zrób To Sam! Pomocnik Nauczyciela

 

mozaBook

  • oprogramowanie interaktywne
  • bogata mediateka: zdjęcia, edukacyjne, modele i pliki 3D, zadania, itp.
  • możliwość tworzenia i dodawania własnych plików
  • podzielone tematycznie
  • obejmuje wszystkie przedmioty i poziomy nauczania
  • oprogramowanie w j. polskim
  • licencja na rok z możliwością instalacji na 3 różnych urządzenia

Oferta ważna do: 30.09.2017r

  Zobacz ulotkę promocji!

Więcej informacji o:

monitorach TRUTOUCH seria IB

oprogramowanie edukacyjne mozaBook

Sposób korzystania z tablicy interaktywnej

Informacja o planowanych sposobach korzystania z zakupionych w ramach Programu pomocy dydaktycznych w celu zmiany sposobu nauczania lub uczenia się.

projekt - aktywna tablicaTablica interaktywna wraz z projektorem pozwala nauczycielom prowadzić innowacyjne lekcje z wykorzystaniem najbardziej naturalnych dla uczniów programów interaktywnych, gier i materiałów multimedialnych. Dzięki tablicy interaktywnej nauczyciel będzie prowadził dynamiczną lekcję gdzie oprócz zapisania przez niego niezbędnych informacji w szybki sposób włączy odpowiedni do tematu lekcji film czy pokaże zdjęcia. Zaraz potem wybierze ćwiczenia interaktywne utrwalające materiał lub sprawdzające na ile materiał został przyswojony. Cały scenariusz lekcji nauczyciel przygotuje wcześniej co pozwoli zaoszczędzić mu dużo czasu na lekcji. Dzięki tak poprowadzonej lekcji uczniowie nie będą znudzeni, a wykorzystanie programów , gier edukacyjnych i ćwiczeń interaktywnych sprawi, że uczniowie będą bardziej angażować się w lekcję. Dzięki temu zajęcia będą się odbywały w środowisku „naturalnym” dzisiejszych uczniów czyli komputerowym. Nauczyciel będzie przygotowywał własne materiały korzystając z dołączonego do tablicy oprogramowania jak również będzie korzystał z bezpłatnych programów i materiałów dostępnych w Internecie.

Dodatkowym aspektem będzie też rozwój Nauczycieli, którzy zmienią sposób prowadzenia lekcji i będą mogli przygotować i w dowolnym momencie edytować lekcje wykorzystując Nowoczesne Technologie.

Planowane sposoby wykorzystania tablicy w punktach:

  1. Pisanie i rysowanie na tablicy (nauczyciel i uczniowie)
  2. Wyświetlanie filmów, zdjęć, obrazów graficznych, które mogą stanowić tło do notatek i rysunków np. uzupełniających wyświetlane obrazy.
  3. Korzystanie z zasobów Internetu w czasie rzeczywistym (w tym z plansz, słowników czy encyklopedii, itp.)
  4. Przygotowanie gotowego scenariusza lekcji z teorią, ćwiczeniami praktycznym i multimedialnymi materiałami uzupełniającymi temat. Wpłynie to pozytywnie na dynamikę lekcji i lepsze wykorzystanie czasu.
  5. Wykorzystywanie na lekcji ćwiczeń interaktywnych* przygotowanych samodzielnie przez nauczyciela lub wykorzystanie już istniejących dobranych odpowiednio do poziomu uczniów w klasie. Wpłynie to na dobór ćwiczeń do potrzeb poszczególnych uczniów i pozwoli na zaangażowanie uczniów zdolnych jak i tych z trudnościami w nauce.

*Ćwiczenia interaktywne są zbliżone do elementów gier komputerowych tak lubianych przez uczniów. Uczeń rozwiązujący zadanie w formie ćwiczenia interaktywnego działa podobnie jak w grze. Szuka własnego rozwiązania, które da mu punkty lub zwycięstwo. To współzawodnictwo z komputerem za pomocą tablicy interaktywnej pozwoli mu na zaangażowanie się w temat lekcji i szybsze (mniej bolesne z punktu widzenia ucznia) przyswojenie sobie materiału. Ćwiczenia interaktywne nauczyciel może przygotować korzystając z oprogramowania dołączonego do tablicy interaktywnej lub wykorzystując inne programy do tworzenia ćwiczeń interaktywnych dostarczanych z tablicą lub znajdujących się w Internecie. Może również korzystać z różnych platform przeznaczonych dla Nauczycieli gdzie znajdują się ćwiczenia przygotowane przez innych tym samym korzystając z ich doświadczenia.

Jakie zmiany sposobu nauczania i uczenia się uzyskamy stosując tablice interaktywne:

  1. Zaangażowanie uczniów poprzez zwiększenie dynamiki lekcji i oddziaływania na wiele zmysłów
  2. Dużo większa różnorodność wykorzystanych materiałów podczas lekcji
  3. Dostęp do różnych programów i bieżących informacji znajdujących się na dysku komputera obsługującego tablicę interaktywną i w internecie
  4. Możliwość szerszego doboru materiałów do indywidualnych potrzeb uczniów
  5. Nauczyciel może wykorzystywać obrazy graficzne, zdjęcia i filmy dla wzmocnienia percepcji wzrokowej
  6. Łatwość wykorzystania animacji i symulacji komputerowych do zilustrowania trudnych zjawisk, których nie można pokazać uczniom w inny sposób (dotyczy to głównie zjawisk fizycznych czy przyrodniczych), a co pozwala łatwiej zrozumieć te zjawiska.
  7. Korzystając z tablicy nauczyciel korzysta wraz z uczniami z jednego komputera.